
Privacybeleid
Dit is het privacybeleid (hierna het “Privacybeleid”) van Handelshuurloket (en elke advocaat verbonden aan Handelshuurloket).
Via dit Privacybeleid wensen wij u zo goed als mogelijk te informeren over de wijze waarop wij uw persoonsgegevens verzamelen en verwerken. Ons Privacybeleid is van toepassing op alle relaties tussen ons enerzijds en onze klanten, leveranciers, partners, prospecten, tegenpartijen, etc. anderzijds.
Verwerkingsverantwoordelijke en verbintenissen
De verwerkingsverantwoordelijke van uw persoonsgegevens is Handelshuurloket.
Contactgegevens:
- E-mail: info@handelshuurloket.be
- Telefoon: +32 456 92 07 08
Wij hechten veel waarde aan uw privacy en doen er alles aan om deze te beschermen. Wij handelen in overeenstemming met de Verordening van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (hierna ook de “Verordening”) en met dit Privacybeleid.
Onze deontologie als advocaat omvat ook tal van verplichtingen met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens.
Welke persoonsgegevens verwerken wij en waarom?
Als advocatenkantoor verzamelen en verwerken wij verschillende categorieën van persoonsgegevens, zoals onder meer identificatie- en contactgegevens, financiële gegevens, familiale gegevens, gegevens over uw strafrechtelijk en gerechtelijk verleden, gegevens over uw professionele loopbaan, etc. Deze gegevens kunnen betrekking hebben op u als klant of leverancier van ons kantoor, of als zakelijke relatie van een van onze klanten.
Wij verzamelen en verwerken zowel gegevens die u rechtstreeks aan ons verstrekt als gegevens die wij via andere wegen, zoals openbare bronnen, verkrijgen. Onze website maakt ook gebruik van cookies, meer informatie daarover vindt u hier. Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde gegevensverwerking of profiling.
Uw persoonsgegevens worden verwerkt voor diverse doeleinden, waaronder het voeren van onze algemene en financiële administratie, het beheer van ons klanten- en leveranciersbestand, het bieden van een correcte dienstverlening, en het uitvoeren van onze overeenkomsten, inclusief direct marketingactiviteiten.
Op basis van welke rechtsgronden verwerken wij uw persoonsgegevens?
Artikel 6.1 van de Verordening beschrijft de rechtsgronden waarop persoonsgegevens mogen worden verwerkt. Wij verwerken persoonsgegevens op basis van:
- Uw toestemming: Wij verwerken persoonsgegevens met uw uitdrukkelijke en specifieke toestemming. Deze toestemming is vrij en kan altijd worden ingetrokken.
- Wettelijke en deontologische verplichtingen: Als advocatenkantoor moeten wij diverse wettelijke verplichtingen naleven, waarvoor we specifieke persoonsgegevens moeten bijhouden. Dit geldt onder andere voor verplichtingen uit de witwaswet, fiscale wetgeving, en sociale wetgeving.
- Uitvoering van een contract: Voor de correcte uitvoering van onze overeenkomsten met klanten en leveranciers is het noodzakelijk persoonsgegevens te verwerken. Wij beperken ons hierbij tot de strikt noodzakelijke gegevens.
- Gerechtvaardigd belang: Wij verwerken persoonsgegevens ook om onze belangen en die van onze klanten te verdedigen, of voor andere gerechtvaardigde belangen die wij of onze klanten, leveranciers, etc. kunnen hebben bij het verwerken van deze gegevens.
Wie heeft er toegang tot uw persoonsgegevens?
Slechts een beperkt aantal personen, zoals onze werknemers en medewerkers, hebben toegang tot uw persoonsgegevens. Om uw privacy te beschermen, zijn zij gebonden aan vertrouwelijkheidsovereenkomsten.
We werken ook samen met derde dienstverleners, die in beperkte mate uw persoonsgegevens verwerken voor specifieke doeleinden, zoals een gerechtsdeurwaarder. We zorgen ervoor dat deze dienstverleners uw gegevens alleen verwerken volgens onze instructies en dat zij voldoende waarborgen bieden voor de vertrouwelijkheid en veiligheid van uw gegevens.
Als een dienstverlener buiten de Europese Economische Ruimte is gevestigd, zorgen we ervoor dat uw persoonsgegevens alleen worden doorgegeven wanneer er een passend beschermingsniveau is gegarandeerd.
Uw persoonsgegevens worden niet aan derden verstrekt voor commerciële of promotionele doeleinden, tenzij u hiervoor uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven.
Hoe lang houden wij uw persoonsgegevens bij?
Wij bewaren uw persoonsgegevens zolang als nodig is om te voldoen aan onze wettelijke en deontologische verplichtingen, om onze diensten correct te verlenen, of omdat we een gerechtvaardigd belang hebben om de gegevens langer te bewaren.
Welke rechten heeft u met betrekking tot uw persoonsgegevens?
De Verordening geeft u verschillende rechten met betrekking tot de verwerking van uw gegevens. U kunt op elk moment:
- Inzage in uw gegevens vragen: U heeft het recht om kosteloos kennis te nemen van de gegevens die wij over u hebben en om te weten waarvoor ze worden gebruikt.
- Gegevens laten wijzigen: U kunt vragen om onjuiste gegevens te corrigeren en onvolledige gegevens aan te vullen.
- Gegevens laten wissen: Als u vermoedt dat wij bepaalde gegevens onrechtmatig verwerken, kunt u vragen om deze te laten verwijderen. Dit verzoek kan worden geweigerd als de gegevens noodzakelijk zijn voor een wettelijke verplichting, de uitvoering van een overeenkomst, of ons gerechtvaardigd belang.
- Gegevens laten overdragen: U heeft het recht om te vragen dat de gegevens die u aan ons heeft verstrekt, aan u of een derde partij worden overgedragen.
Daarnaast heeft u, onder bepaalde omstandigheden en voorwaarden zoals bepaald in de Verordening, het recht om:
- De verwerking van uw gegevens te beperken.
- Bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens op basis van ons gerechtvaardigd belang. Er is geen verzet mogelijk tegen de verwerking van gegevens die noodzakelijk zijn voor wettelijke verplichtingen, de uitvoering van overeenkomsten, of ons gerechtvaardigd belang.
Wanneer de verwerking gebaseerd is op uw toestemming, kunt u deze op elk moment intrekken.
Voor het uitoefenen van deze rechten kunt u een verzoek richten aan info@handelshuurloket.be. Voeg bij uw verzoek een kopie van de voor- en achterzijde van uw identiteitskaart.
Klachten en vragen
Als u vragen of klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens, of meer informatie wenst, kunt u contact opnemen met de Gegevensbeschermingsautoriteit:
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
T: +32 [0]2 274 48 00
F: +32 [0]2 274 48 35
contact@apd-gba.be
Aanvaarding en wijziging
Door deze website te bezoeken en te gebruiken, wordt u geacht kennis te hebben genomen van dit Privacybeleid en deze te aanvaarden.
De inhoud van dit Privacybeleid kan op elk moment zonder voorafgaande aankondiging worden aangepast, gewijzigd of aangevuld. Dit Privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 9 juni 2025.
